.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
۹۰ درصد کارخانه های آرد مازندران با ظرفیت زیر ۴۰ درصدی فعال هستند
رئیس انجمن صنایع غذایی مازندران گفت: ۹۰ درصد کارخانه های آرد استان با ظرفیت زیر ۴۰ درصد فعالیت می کنند.

به گزارش شمال نیوز، اسماعیل خاتمی مقدم یکشنبه شب در نشست هم اندیشی با تشکل های تولیدی استان اظهار داشت: ۹۰ درصد کارخانه‌های آرد استان فعال بوده که از این میان زیر ۴۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند و تنها پنج درصد محصول آرد خود را به سایر استان‌ها انتقال می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه از ۱۷ هزار تن میزان مصرفی انواع آرد صنایع تبدیلی و فراوری آردی تنها ۴۰ درصد نیازشان از داخل استان تأمین می‌شود، دلایل آن را عدم رقابتی بودن این واحدها برشمرد و خواستار گریدبندی کارشناسان کنترل کیفی به‌ویژه در بخش صنایع غذایی، تغییر کارمزد تبدیل گندم و ارائه لیست مشخصات گندم در هنگام تحویل به کارخانه‌های آرد شد.

نادر افشار رئیس کمیته تخصصی آرد انجمن صنایع غذایی مازندران، ضمن درخواست رعایت طول مدت نگهداری گندم در سیلوها گفت: عمده کمباین‌های برداشت گندم قدیمی بوده و با ورود کاه به داخل سیلوها با انتقال آفت آسیب جدی به گندم‌ها وارد می‌کنند.

افشار با اعلام آمادگی برای صادرات آرد استان بازدهی و حاشیه سود کارخانه‌های آرد استان، را ناکافی دانست. نامبرده میزان رطوبت گندم‌ها به خاطر عدم رعایت زمان برداشت را بالا عنوان کرد و گفت: این امر نگهداری آن را برای بلندمدت دشوار می‌کند.

ایوب خانی رئیس انجمن کارخانه‌های آرد استان مازندران با خرسندی از خودکفایی گندم در سال ۹۵ بیان کرد: کارخانه‌های آرد استان می‌توانند سفیدی آرد را کنترل کنند اما گلوتن گندم باید به کمک تغییر واریته های گندم تأمین شود.

خانی تقاضا کرد؛ تمامی سبوس گندم آزاد به کارخانه‌های تحویل داده شود و از تأسیس کارخانه‌های جدید آرد جلوگیری به عمل آید./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.148 seconds.